onsdag 4 maj 2011

Böcker, låda och telefon

Fortfarande snuvig… hoppas att detta elände försvinner tills på fredag! Jag måste ju ha mycket energi så att jag orkar med.

I förmiddags dammsög vi som vanligt och plockade. Mamma vek gårdagens tvätt och sedan lekte hon med mig en stund. Jag fullkomligt älskar mina pekböcker och det är väl först de senaste dagarna som jag har börjat ge grejer till någon annan. Innan har jag blivit sur om någon tagit dem ifrån mig.
Jag vill titta i dem om och om igen!
Telefonen är också en grej som är rolig att ge och få tillbaks. Man ska låtsas att det ringer och så svarar antingen jag eller någon annan. Denna lek kan man inte få nog av, fast det är nog bara jag som inte tröttnar.
Jag fick en rolig grej av faster i julklapp. En låda med lock och i locket finns hål i olika former som man ska pussla ner rätt bitar i. Den hade jag också roligt med idag. För första gången klarade jag av att lägga ner bitar i hålet. Innan har jag bara haft roligt med lådan och locket. Cirkeln var lättast, sedan fyrkanten. Jag lyckades få ner en stjärna också, men det var nog mest tur.

Mormor gjorde oss sällskap på sin lunch och plötsligt kom farmor och gammelmormor på besök också.
Jag blev rysligt trött och när de hade gått så somnade jag som en stock. När jag vaknade var det dags att åka och handla och sedan var det redan kväll.
Dagen har med andra ord gått ganska fort och det har inte blivit så mycket nyttigt gjort idag heller.

1 kommentar:

  1. Det är ett fint kort på dig och "gammelmormor". Det är svårt att tro att hon har fått barn, som har fått barn, som har tillverkat dig, så ung som hon är?

    SvaraRadera