söndag 5 juni 2011

4:e dagen på raken

Idag var det fjärde dagen på raken som vi var i Åkulla hos mormor och morfar. Både mamma och pappa har diverse projekt på gång (som aldrig tycks bli färdiga). Pappa har hjälpt morfar med allt möjligt, hans största projekt har nog ändå varit att hjälpa morfar att röja i verkstaden.
Mamma har knappt synts till idag då hon varit nere i källaren och städat. De andra 3 dagarna har hon härjat med röjsåg, häcksax, spadar och krattor och skaffat sig en härlig solbränna. Därför var hon inomhus idag.
Sebastian och Emma gjorde en häftig grej. Kl 7 imorse gav de sig iväg på sina cyklar och cyklade härifrån och hela vägen till mormor och morfar. Det var modigt och duktigt gjort.

Jag har bara njutit och haft det bra. Emma och mormor har tagit hand om mig, kört mig i vagnen, sprungit runt med mig på gräset och busat med mig.
Det är bra att jag passar mormor undertiden mamma röjer… det är nog lättare för mamma att röja då.

När jag låg i mammas mage skulle alla blivande föräldrar i föräldragruppen ha målbilder för att det skulle bli lättare att härda ut den långa väntan som det var innan vi bebisar ville komma ut. En grej som mamma längtade efter var att få se mig springa runt på gräsmattan i Åkulla och bara få vara… nu har hon fått se det och det får tydligen henne att må väldigt bra inombords.
Pappa längtade tills han skulle få lära mig att fiska, det dröjer nog ett tag än, men någon dag så blir nog även den drömmen verklighet.

1 kommentar:

  1. Härligt att sommarvärmen är här
    och du kan vara som du är.
    I naturen du ska finnas,
    fin bild att minnas!

    SvaraRadera