måndag 6 juni 2011

Nationaldagen och kalas


Idag är det Sveriges nationaldag. Vi åkte ut till mormor och morfar för att fira. Morfar hade hissat flaggan och det såg lite lustigt ut när jag stod jämte den höga flaggstången. Så liten jag var!

Det har varit väldigt varmt och så har det blåst ganska konstigt. Varma, kraftiga vindar från alla möjliga håll. Det var skönt att svalka sig i poolen. Jag badade ganska mycket idag, men tog några pauser och torkade genom att springa runt naken i trädgården.
Det växer blommor i gräsmattan… flera hundra, vita små blommor. Jag tycker om att plocka och undersöka dem. Kanske tycker jag att de är vackra.

Jag har pratat mycket i telefon idag också. ”HALLÅ” kan jag säga nu och det tycker alla är kul såklart.
Jag pratar i allt jag får tag i och hittar jag inget som jag kan låtsas vara en telefonlur så svarar jag i handen.

Jag lekte med mitt Lejon ”Lukas” också. Egentligen är det mammas, men jag får låna det så mycket jag vill. Det där busiga lejonet sprang runt och gömde sig i trädgården och ibland hoppade det upp i trädet. Jag tyckte att det var kul att leka ”kurragömma”.

Till fikat fick jag något annorlunda som tydligen både morbror och mamma fick av mormor när de var små. Vetebröd och mjölk som man blandade… MUMS!

Sedan åkte vi på kalas till kusin Mi som fyller 3 år idag. Vi var inte där så länge för vi var tvungna att handla och klockan närmade sig kvällsmat.
Jag var inte speciellt sugen på gröt ikväll för det var varmt i hela lägenheten. Trots detta fick jag badat av mig innan kvällsmat idag.

Men när de andra åt taco’s då var jag sugen. Majs, köttfärs, ost och gräddfil var mumma i Mios mage.
Klicka här för mer bilder

Ett litet klipp med en pratglad Mio

1 kommentar:

  1. Hallå, hallå, vem är i andra ändan?
    Kan det vara morfar kanske?

    SvaraRadera