fredag 10 juni 2011

Då var det klippt


I förmiddags blev det en lång och skön vila för både mig och mamma. Vi hann leka en del också såklart. Jag har kommit på att jag kan sjunga i min mikrofon. Kanske rockstjärna kan vara något? Rytmen verkar finnas och jag älskar musik.

I eftermiddags åkte jag och syskonen till stan. Vi gick omkring hit och dit för vi väntade på klipptid. Ju mer vi väntade desto tröttare blev jag och mamma hade fullt upp med att underhålla mig och försöka hålla mig vaken.
Jag fick jaga fiskmåsar, äta glass och inhandla fotoalbum undertiden som vi väntade.
Vi var och kollade läget 3 gånger och varje gång så sa de att det var 20 – 30 minuters väntetid. Sista gången stannade vi kvar och väntade och då var jag som en elektrisk mask i mammas famn. Jag fick inte gå omkring heller för det låg fullt med hår på golvet och risken för att jag skulle välta ner staplade hårproduktsflaskor var överhängande.

När det ÄNTLIGEN var min tur så var jag inte alls medgörlig. Jag var helt förtvivlad och det var inte lätt för den stackars frisörskan att klippa mig. Men… efter många om och men så var det färdigt. Klippningen tog max 10 minuter varav saxen jobbade i kanske 3 minuter. Nu har jag ingen lugg som petar in i ögonen och inget långt hår bakom öronen.

Ikväll hade det dock passat med lite längre hår på mitt huvud. Jag fick nämligen på mig en ny pyjamas som mormor köpt. Den var rosa och blå och hade volanger vid fötterna. Familjen tyckte att jag blev väldigt söt.

Efter klippningen hamnade jag i min vagn och somnade när vi kommit ett halvt kvarter bort. Jag fick sova en stund hos farfar, Eva och Evas mamma som var på besök
Där blev det även fika innan vi åkte hem.

Här kommer ett filmklipp igen med mig i action.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar