lördag 11 juni 2011

Pingstafton

Hela förmiddagen har vi varit hemma och tagit det lugnt. På eftermiddagen hade de flesta i familjen myror i brallan och ville göra något, så det blev en snabbvisit hos mormor och morfar.
Det är Pingstafton idag, men vi har bara firat med wienerbröd och ett bad i poolen.

Morfar hade hittat en herrelös katt som han köpte och gav till mig. Jag blev så glad och kramade och gosade med den samtidigt som jag log med hela ansiktet. Den är vit (spännande att se hur länge den får vara det), den har rosett på huvudet, vackra blå ögon och en härlig, lurvig svans. Katten heter Maja… precis som morfars katt heter.
Tack för min nya vän morfar, jag ska ta hand om henne väl.

1 kommentar:

  1. Ytterligare en härlig dag.
    Ytterligare en lite vän, vit mjuk och len.

    SvaraRadera