fredag 3 juni 2011

Invigt poolen

Idag var vi hos mormor och morfar igen. Det skulle komma massa besökare och då behövdes vår hjälp.
Solen har varit riktigt varm idag. Äntligen fick jag testa poolen som jag fick av mammas faster Sonia. Det verkade som att jag älskade den (speciellt när det kom vatten i den).
Bha bha bha bhada” ropade jag.
I början var det svårt att ta sig i och ur, men jag kom på ett knep. Man kunde ha armarna på ena sidan och benen på andra… sedan var det bara att kämpa på. Det såg nästan ut som att jag gjorde armhävningar. Jag har starka muskler och det är bra.

Det kom massa farbröder i en stor buss och de stannade ganska länge. Jag roade mig med att sova en stund, spela fotboll i landslagsdräkt (Sverige spelar ju match ikväll) och när farbröderna åkte hem så fick jag åka både i en gammaldags barnsist på en cykel och i en gammal skrinda. Många äventyr blir det hos mormor och morfar.
Pappa fick också vara med om äventyr… plötsligt när han låg och vilade i mormors solstol så brakade den ihop och pappa dunsade i backen. Det såg ganska lustigt ut.
Det är tydligen inte första gången stolar går sönder där ute… bäst att man är på sin vakt.

Klicka nedan för mer bilder

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar