torsdag 2 juni 2011

Granskar i detalj


Direkt efter mammas ridning imorse åkte hela familjen ut till mormor och morfar. När vi kom hade morfar besökare och dem lyckades jag charma. Jag traskade glatt runt och undersökte maskin efter maskin. När jag var färdig med det gick jag över till motorcyklarna. En efter en granskade jag de i detalj. Kan undra vad det är som är så intressant egentligen? Lyktorna, allt som blänker, att det snurrar runt någon flärp, eller kanske något annat spännande?
Jag vet i alla fall att de kan låta, för hela tiden som jag går runt och inspekterar så låter jag ”brrrrrr” och är helt exalterad.

Sedan fick jag syn på en annan rolig grej… ”GÖ GÖ GÖ” det är gungan det. Den är ju bara så rolig!
Även trollen i mormors fina trädgård fick en påhälsning. Jag pussade det ena trollet, men det var ganska otrevligt. Hårt och konstigt… fast det hade en näsa som var stor och såg rolig ut.

Mamma körde röjsåg hela eftermiddagen och jag ville också vara duktig. Hittade en STOR vattenkanna som jag skulle vattna med. Hoppas mormors vackra blommor blev glada.

1 kommentar:

  1. Stort troll, mellantroll och minitroll, jag älskar troll. Kram!

    SvaraRadera