onsdag 8 juni 2011

Med mamma på sjukhuset


I förmiddags, efter att jag hade fått fart på en trött mamma, beslutade jag mig för att sova en stund. Då passade mamma på att ta hand om disk och tvätt… hon hann t.o.m. sätta in foton i mitt andra album. Jag har nämligen 3 egna fotoalbum. Ett från dopet, ett med diverse foton och ett som handlar om mina första år. Mitt ena album tog slut igår, så nu får jag önska mig ett nytt.

Jag roade mig med att leka att tvättmaskinen var ett parkeringshus, eller kanske en biltvätt. Alla mina bilar som jag kunde hitta stoppade jag nämligen in i tvättmaskinen.
Jag roade mig även med att hämta DVD-filmer från hyllan och lägga ner i resesängen. 6 gånger sprang jag fram och tillbaks vilket resulterade i att det låg 6 st filmer i sängen.
Mamma var inte tillräckligt snabb med att filma så hon fick bara med 2 gånger.

Efter middagen skulle mamma till sjukhuset och jag fick snällt följa med. Vi tog bussen dit, jag, Emma, Basti och mamma. Först gick vi och hälsade på alla roliga människor där hon jobbar och sedan gick vi till blodcentralen som var målet med dagens sjukhusbesök.
Jag var gnällig så Emma var snäll och körde runt mig i vagnen undertiden mamma blev lite fattigare på blod.
Sedan väntade vi en stund på pappa som kom med bilen. Utanför mammas jobb fanns en stor bassäng. Jag ville självklart bada, men det fick jag inte.
Bha bha bha” ropade jag, så en farbror som gick förbi undrade vad jag sa. Han sa sedan till mig att det nog är en dum idé att bada i det smutsiga vattnet, precis som mamma tidigare sagt till mig. Varför ska vuxna vara så tråkiga?

1 kommentar:

  1. Det är bra att göra samma sak mer än en gång. Då lär man sig det ordentligt.
    Blev bilarna rena och fina - eller har du laddat upp med filmer inför kvällens sänggående.
    Hoppas du fick ett bad i rent vatten när du kom hem.

    SvaraRadera