torsdag 9 juni 2011

Regnig men rolig dag


Det har varit en regnig men rolig dag idag. Först lekte jag och mormor medan mamma var iväg hos hästarna.
Efter maten lekte jag inomhus och när det hade slutat regna ute åkte skor och grejer på. Jag blir lika glad varje gång som jag förstår att vi ska gå ut. Det slår nästan aldrig fel heller för nästan varje gång vi kommit till ytterdörren kommer mamma på att hon glömt något och måste gå in i lägenheten igen… då blir jag alldeles förtvivlad och storgråter. Men tillslut kommer vi ut och då är jag överlycklig igen.

Det var alldeles blött ute och kläderna blev smutsiga och leriga. Tur att det finns tvättmaskin! Vi gick mest omkring och jag fick undersöka igen. Jag hittade massa saker som var spännande.
Efter ca 40 minuter ringde pappa och berättade att jag hade besök. Vi skyndade oss hem och när jag kom in i köket så satt Alvin där. Oj vad vi lekte och hade kul ihop.
Vi byggde torn, körde bil, lekte snickare, pratade med dockan och pusslade i bitar i mina pussellådor. Vi kunde samarbeta riktigt bra. Tänk vilken rolig kompis jag har.

1 kommentar:

  1. Oj vad mycket du hinner med på en dag.
    Hoppas du sover gott nu!

    SvaraRadera