måndag 20 juni 2011

Sightseeing


Idag regnade det hela förmiddagen och eftersom jag inte fått några regnkläder ännu så fick vi vara inomhus. Som tur var så blev det uppehåll efter middagen för då var myrorna i mina brallor flera miljoner.

Jag och mamma tog bussen ner till stan. Vi drog med oss Eva på en liten sightseeing. Först gick vi i några affärer och tittade… det tycker jag är sådär roligt.
Sedan gick vi ner till hamnen och tittade på båtarna och åt glass. Jag fick smaka på både mammas och Evas glass och båtarna var jättestora.
Vi fortsatte promenaden förbi Kallbadhuset och till vallgraven. Där fick jag se något jättehäftigt. Livs levande ankor! Mamma trodde att de skulle springa när jag blev alldeles till mig i vagnen, men de ville komma fram och hälsa. De var inte alls rädda och ville smaka på mina smörgåsrån som jag hade i min väska. Hade de inte varit så närgångna så hade jag nog fått hälsa på dem… eller kanske inte.

Vi gick till Socitetsparken där jag äntligen fick springa av mig. Jag gungade och så lekte jag i en stor båt som fanns där. Passade på att ha lite pusskalas med Eva också som stod utanför båten.
Jag gick nästan hela vägen tillbaks till farfars och Evas hus. På vägen hittade jag vackra blommor som jag ville titta på.

Efter en stund kom även pappa ner som slutat jobbet. Vi blev bjudna på kvällsmat innan vi åkte hem och jag var så trött så det var inte klokt. Mamma fick verkligen anstränga sig för att jag inte skulle somna i bilen.
När jag äntligen hamnade i min säng så dröjde det inte länge innan jag sov gott jämte min kanin och min Maja.

1 kommentar: