tisdag 21 juni 2011

Fuffens

Det var tråkigt väder i förmiddags också. Jag fick helt enkelt roa mig inomhus. Först lyckades jag ta sönder familjens TV- och internetdosa som bostadsbolagen placerat i utmärkt höjd för lilla mig. Illa, illa… så det blev ingen ”Händiga Manny” på hela dagen.
Sedan plockade jag ut alla mammas ihopvikta kläder från byrån och mamma blev inte alls glad på mig. Kastruller, stora brickor och grejer från skafferiet har också åkt ut. Det räcker att mamma tittar bort i 10 sekunder så har jag hunnit med något fuffens.

Som tur var så kom vi ut efter maten och jag fick busat av mig på en lekplats.
Det är roligt, för här där vi bor finns massa olika ställen att gå till. Idag hittade vi en som var gjord för lite mindre barn som mig. En liten klätterställning, små olika hus och en liten rutschkana. Nu kan jag åka nästan helt själv… mamma behöver bara hålla lite i jackan i ryggen.

När pappa kom hem från jobbet fick han åka iväg och fixa en ny dosa så att vi kunde titta på TV igen. Tiden hade väldigt bråttom för plötsligt var det dags att gå på möte på mitt dagis. Pappa åkte direkt dit från affären och mamma halvsprang med mig i vagnen. Vi hann precis!
Jag var jätteduktig första halvtimman och satt snällt i mammas knä. Sedan när vi blev visade runt var det fullt ös.
Först fick vi ju reda på att jag skulle gå på en avdelning som heter ”Nyckelpigan”, men så var det inte. Jag ska gå på ”Sländan” men den var fin den avdelningen också. Det fanns olika rum med olika grejer i. Jag verkade gilla dockrummet bäst. Där fanns en spis som jag tyckte om att leka med. Och den FICK jag leka med utan att höra ”ajja” som jag får höra när jag leker med den här hemma.

1 kommentar:

  1. Det verkar som du kommer att trivas på ditt kommande dagis. Det är ju anpassat för små barn och ingen som behöver jaga dig. Du är ju snabb som en vessla har jag förstått. :)

    SvaraRadera