onsdag 22 juni 2011

Utomhus-dag


Efter en ganska go sovmorgon tog mamma med mig på morgonpromenad. Det var varmt ute och lite ”åskigt”. Vi gick till affären och handlade färska frallor och annat gott till en stundande frukostbuffé eller brunch kanske passar bättre.
Mormor kom och gjorde oss sällskap i kalaset. Det fanns äggröra, kokt ägg, pannkakor, ananas, melon, apelsin, sill, bacon, korv, kycklingklubbor, skinka, leverpastej, jos och mycket annat.

Sedan försvann mamma och Sebastian en stund och när de kom tillbaks så hade de med sig presenter till alla i familjen. Pappa fick en skjorta, Emma en skrivbordslampa, Alex en världsatlas, Sebastian en klockradio, en skrivbordslampa och en bok på tyska. Jag fick regnjacka och regnbyxor, en höstjacka, kläder, ett pussel (från Eva), en stor tygbok och tre pekböcker. Den med alla bilarna har jag burit runt på och tittat i hela kvällen!!
Klicka här för att titta på alla mina grejer
Snacka om att fynda… 311 kronor för hela kalaset.

När allt var uppackat gick vi till lekplatsen. Först till en stor där det fanns massa barn, men det var så våldsamma lekar så vi gick till den lite mindre.
Plötsligt var klockan mycket och det var dags för mig att vara maskot på varpaträningen. Jag var ganska trött, men mormor lyckades hålla mig glad.

Vi har med andra ord varit ute nästan hela dagen. UNDERBART!

1 kommentar:

  1. Så många fina grejor din mamma hade köpt.
    Nästa gång vi träffas ska jag läsa i böckerna för dig.

    SvaraRadera