onsdag 20 juli 2011

Ingen box idag

Tanken var att vi skulle hämta vår takbox idag, men det blir inte alltid som man har planerat.
Vi åkte till Mekonomen som hade lyckats beställa fel fästen. Och fästen måste vi ha om vi ska kunna hämta takboxen.
Jag, mamma och syskonen väntade i bilen medan pappa var inne i butiken. Det var varmt och jag blev arg efter en stund. Skönt att mamma tillslut öppnade alla bildörrar så att det kom in luft. Vi måste ha väntat ganska länge för när pappa äntligen kom tillbaks så var batteriet dött och vi fick be om hjälp så att vår bil ville starta igen. Vi fick snällt ringa till takbox-tanten och tala om att vi kommer imorgon och hämtar boxen då istället.

Vi åkte ändå ut till mormor och morfar och strax därpå var alla på bra humör igen. Jag lyckades somna en stund och de andra hjälpte mormor att kasta gamla tält mm.
Jag fick smaka på revbensspjäll idag och åt en halv tallrik men gott kött, sås och potatis.
Efter maten busade jag hela eftermiddagen. Jag badade i min härliga pool, lekte ”ta-bollen-leken” med brorsorna, spelade golf och lyckades roa samtliga med små söta danssteg etc. titt som tätt.

1 kommentar:

  1. Ett litet gulligt "troll"
    lekte med bror och boll.
    Det är också roligt att bada i pool,
    med annan bror i strålande sol!

    SvaraRadera