lördag 9 juli 2011

Läjet


Det märks att semestern har börjat, för idag sov alla i huset till 10.
Vi tog det lugnt fram till 16 då Alex hade kommit hem från sitt kalas.
Sedan körde vi och hälsade på hos gammelmormor, gammelmorfar och farmor som var där.

Jag fick en fin bil av gammelmorfar… en gul Cadillac. Den ville jag inte släppa ifrån mig i första taget utan körde runt med den som en tok.

På vägen hem stannade vi på stranden och jag och syskonen fick bada. Jag stannade vid kanten medan de andra var lååångt ut.
Det fanns massa konstig, grön sörja överallt. Den såg nästan ut som mormors rabarberkräm…
Först var den lite läskig, men sedan var den rolig att leka med. Man fick akta sig… sprang man fort så halkade man på rumpan.

Sedan blev det handling och klockan var mycket innan vi kommit innanför dörren. Men efter en så lång sovmorgon så gjorde inte det så mycket… vi har ju semester.

1 kommentar:

  1. Det ser ju inte ut som semester när man tittar på stranden. Alldeles tomt på folk. Man blir ju riktikt lyrisk när man ser lilla dig och det stora havet. En härlig bild.

    SvaraRadera