fredag 8 juli 2011

Ute i regn


Idag har det regnat, men det gjorde ingenting för nu har jag fått inviga mina regnkläder.
De var lite stora men jag blev i alla fall inte blöt. Jag fick t.o.m. undersöka vattenpölarna och plaska i dem. Jag stod och stampade med mina fina stövlar och det skvätte ordentligt. Så nu har jag lärt mig vad en vattenpöl är också. Vi var bara ute en liten stund, men jag verkade ganska nöjd när vi gick in.

Sedan har det varit full rulle inomhus. Mamma har städat och förberett inför pappas hemkomst. Nu har han nämligen börjat sin semester och det har vi firat ordentligt ikväll.

Först fick han en rolig runda när han kom hem och hittade många godsaker som han kan fira in semestern med. Sedan blev det riktig kalasmat. Planka med diverse gott på. Jag fick smaka kött, sparris, mos, broccoli och så fick jag en alldeles egen majskolv som jag kunde knaga på. Det verkade jag gilla.

Nu hoppas vi i familjen på fint väder, många skojigheter med vänner och familjen så att vi har mycket härligt att minnas när hösten kommer.

1 kommentar:

  1. Tänk att du FICK plaska. Det skulle inte vara så bra på min tid att göra. Nu vet du hur man blir våt av regnvatten också.
    Hoppas du får en fin semester med din familj.

    SvaraRadera