lördag 30 juli 2011

Mysig sommarkväll


Imorse vaknade jag tidigt igen och såg till att familjen samt grannarna vaknade. Jag har massa ljud som bara måste få komma ut verkar det som.
Sedan kom mormor och hämtade mamma och Emma… de skulle iväg och se om de kunde hitta några fynd. De lyckades för de hade flera kassar med sig när de kom hem.
Jag fick bl a linnet som jag har på mig på bilden… det kostade 10 kronor. Fick lite andra tröjor och ett par Foppatofflor. Tack mormor!

Efter middagen åkte vi ut till mormor och morfar som inte var hemma. Pappa och syskonen körde sten för glatta livet och jag och mamma gick på promenad. Dessvärre så kunde jag inte somna för en våldsam hickattack infann sig.
Jag fick helt enkelt vara vaken och busa så att jag inte märkte hur trött jag egentligen var.

Mormor och morfar kom vid fikatid. Vi var inte inomhus en sekund på hela eftermiddagen utan busade runt som tokar. Jag plockade hallon och vinbär och sprang omkring där det hade ramlat ner körsbär. Hela jag var kladdig och sölig av diverse läckerheter. Fötterna var alldeles lila på undersidan.

Vi stannade länge idag och hade med oss korv som vi grillade. Jag åt som en häst… korv, majskolv, bröd och potatissallad.
Vi var hemma strax efter 19 och då fick jag mig ett minst sagt välbehövligt bad. Det är skönt att få lägga sig ren och fräsch i en nybäddad säng.

1 kommentar:

  1. Vad i all sin dar´
    hur ser du ut?
    smutsig om fötterna och hakan,
    måste saneras i badkar,
    och blev ren till slut,
    fick somna på rena lakan.

    SvaraRadera