fredag 29 juli 2011

Lyckliga jag

Det blev en tripp till Åkulla idag igen. Tänk vilken tur jag och mina syskon har som har världens bästa mormor och morfar! Lyckliga, lyckliga jag!
Vi åkte dit efter maten och en stunds vila.
Pappa och Sebastian hjälpte morfar att köra stenar till bygget. De hade stenar i skopan och varje gång de tippade ut innehållet så lät det väldigt högt. Men jag kom på att man kunde hålla för öronen.
Jag, mamma, Emma och mormor busade i trädgården undertiden.
Jag spelade boccia, fast efter mina egna regler. Jag tycker att det är roligt att släppa bollarna i en nerförsbacke och se hur de rullar iväg. Sedan hämtar jag bollarna igen och proceduren börjar om på nytt. Alla bollar är roliga… stora, små, hårda eller mjuka, det spelar ingen roll.

Det fanns även tid för bärplockning så nu blir det mer saft.
Poolen var härlig idag då det har varit riktigt varmt. Mamma busade med slangen på mina fötter så att det kittlades. Sedan jagade vattenstrålen mig på gräsmattan och jag sprang som en tok samtidigt som jag skrattade. Det är härligt att få kuta runt utan kläder och utan blöja.
Efter fikat gick jag, mormor och Emma på promenad och som vanligt så somnade jag vid grinden. Dock vaknade jag efter bara en kort stund av en motorcykel som brassade förbi i väldig fart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar