onsdag 3 augusti 2011

Packat och donat

I förmiddags var vi hemma. Pappa städade och gjorde fint i köket och Mamma hade fullt sjå med att tvätta, vika ren tvätt och packa. Jag är nog den som kommer att ha mest packning med mig… vagn, säng, blöjor plus kläder i olika former och material. Det är svårt att packa då man inte vet om det ska bli regn, sol, varmt eller kallt. Mamma är som mormor… bättre att ha med sig för mycket än för lite.

I eftermiddags åkte vi till mormor och morfar. Det var 32 grader varmt i skuggan och poolen var bra att ha idag.
Föräldrarna städade bilen. Det var massa sand och småsten på golvet efter våra små utflykter. Det kan ju vara trevligt att åka i en ren och fin bil när vi ska åka så långt.
Mamma hade även frisörsalong och klippte pappa, Alexander och Emma. Nästa gång kanske det blir min tur.

Innan vi åkte hem blev det en visit till Björkasjö. Idag var jag kaxig och sprang rakt ut. Den sjön är lite lurig för det stupar rakt ner och blir djupt väldigt snabbt. Jag gjorde två vurpor och fick ansiktet under vatten, men jag klarade av situationen ganska bra. Jag verkade i alla fall inte bli rädd.

1 kommentar:

  1. Skönt att du inte är rädd för vatten.
    Hoppas du får möjlighet att bada på semestern.

    SvaraRadera