måndag 12 september 2011

Första långa dagen

Imorse var det dags för allvar. Det blev tidig väckning (5.50 för min del), men jag fick ett lugnt och mysigt uppvaknande så det gick bra. Mamma tyckte att jag skulle ha lite välling i magen innan en lång dag på dagis. Kl 6.20 hade jag hunnit ”göra det stora”, fått kläder på mig och vi hade hunnit cykla till dagis.
Min avdelning var inte öppen, men det var en i personalen som jag kände igen.
Jag hann nog inte reagera när mamma lämnade över mig… det var mycket som hände på samma gång.

Vilan gick sådär. Att få mig att sova på en madrass på golvet gick inte idag. Men Mimmi vet hur sådana som mig fungerar och satte mig i en vagn. Där kunde jag sova gott i ca 1 timme.

Mamma kom strax innan 16 och hämtade mig. Jag blev glad och mamma var glad hon också. Hon hade saknat mig jättemycket sa hon och kramade mig länge och snuffade mig i håret.
Sedan cyklade vi hem och det första jag gjorde var att leka med min stora, röda bil som jag älskar så mycket.

Farfar och Eva kom och åt tårta ikväll för idag är det ju Alex födelsedag.
Jag var trött, mamma var trött och pappa var nog lite trött han också. När det äntligen var dags för kvällsmat var jag arg och ledsen, men efter en stund fick jag i alla fall i mig lite köttfärslimpa. Sedan var det pyjamas och natti natti.

Här kommer ett litet klipp från gårdagens simning.

1 kommentar:

  1. Bada tycker du verkligen om! Ser ut som amamma och pappa också gör det!?!
    Det är inte lätt att somna på en madrass på golvet när du aldrig har gjort det förut, och säkert var du full av energi, tur att de hade en vagn.

    SvaraRadera