söndag 11 september 2011

Babysim och kalas


Morgonen började med mys i form av rostat bröd, god ost och marmelad. Sedan busade jag en stund innan det var dags för något riktigt roligt… BABYSIM!
Det var med ett leende jag blev inburen i den bekanta byggnaden och strax därpå var det dags att hoppa i plurret. Vi gjorde några gamla övningar, sjöng gamla och nya sånger, lekte lekar, plaskade och hade sååå roligt! Alex filmade (kommer så fort den är redigerad) och Sebastian fotade. Det blev massa fina bilder!
Jag var riktigt trött efter badet och somnade gott när magen var mätt.

När jag vaknade så var det fullt med folk i hela lägenheten. Mormor, morfar, Hannes, gammelmormor, gammelmorfar, faster, Janne, Mi och Krille. Det var såklart kalas för storebror Alexander som fyller år imorgon.
Jag åt kakor och tårta som Janne och faster assisterade mig med.

När lägenheten var tom på gäster tog jag och Emma en promenad. Det var roligt bortsett från att Emma klivit i vovve-bajs med sina nya, fina skor. Hon var inte så glad.
Mamma och Sebastian cyklade till mammas jobb för att lämna av lite grejer. Imorgon börjar hon nämligen att jobba.
Mammaledigheten är slut och nu börjat allvaret, men vi kommer fortfarande att få dagar ihop eftersom hon är ledig ibland mitt i veckan när hon jobbar helg.

Vi får se hur det går med min blogg nu. Hon har lovat att skriva lite varje dag om hon har tid och ork. Bilder kanske det inte blir lika mycket av… vi får se. Det finns ju andra duktiga fotografer i familjen också. Men blir det inte så, så är i alla fall nästan varje dag såhär långt dokumenterad. Alla roliga stunder, minnen, framsteg och annat från de första 16 månaderna av mitt liv.

1 kommentar:

  1. Alltid roligt med kalas, tårta och goda kakor, samt att få träffa släktingarna, förstår ja. Nästa så du var medelpunkten fast det är Alex dag.
    Hoppas också att din första LÅNGA dag på dagis blir bra!

    SvaraRadera