onsdag 14 september 2011

Härmar ljud

Idag var mamma ledig så det blev en ”mamma-Mio-dag”. Jag vaknade alldeles för tidigt (5.45) och somnade inte igen innan efter 9. Då hade vi hunnit äta frukost och busa en stund.

Efter middag kom mormor hit och då blev jag helt spattig. Jag skulle visa henne så många saker… skor, lampor mm.
Mamma lurade mig lite igår. Vi turades om att sjunga i mitt piano med mikrofon och jag härmade mamma. Mamma lät iiiiooooiiiiooooiiiiioooo och jag gjorde likadant. Sedan lät hon momomomomomo och jag härmade vidare. Utan att jag visste om det så sa jag nästan mormor. Idag fick mormor höra vad jag hade lärt mig och hon blev nog lite glad i alla fall.

Jag, mamma, mormor och Emma som kommit hem från skolan åkte på en liten tur med bilen. Efter 2 stopp i olika affärer ville inte bilen starta igen. Det lät som att den hade fått konstig hosta. Batteriet hade hunnit ladda ur sig när Emma och mormor var inne i en affär och jag och mamma väntade i bilen med öppen dörr.
Vilken tur att morfar kom och hjälpte oss att starta den. Ingen annan verkade intresserad av att hjälpa till.

Vi fick i alla fall fyndat en del. Jag fick ett par skor till och ett par gummistövlar med ludd inuti. Vantar och mössor fick jag också.

Efter mellanmål och annat skoj gick vi ut till sandlådan. Den var lika rolig idag som den var sist. Jag tyckte att det var roligt att ta sönder diverse sandskulpturer som de andra byggt.

1 kommentar:

  1. Mo mo låter trevligt. Fortsätt att säga det.
    Härligt att det finns någon som fökjer med dig ut och leker i sanden. Jag tycker också om att gräva och bygga sandslott. Hade gärna byggt ett riktigt slott till dig, men du river ju ner dem, läste jag.

    SvaraRadera