torsdag 15 september 2011

Cyklat till Lotta


Inatt blev det inte så mycket sömn. Jag vaknade vid 23.30 och ville inte somna om. När klockan var ca 2 gav jag upp.
Imorse kom mormor hit och passade mig. Vi hade skoj ihop som vanligt. Vi gick en promenad till gammelfaster Ingegerd och gammelfarbror Evert och hälsade på en stund.

När mormor gick fick jag middag av mamma och sedan sov jag en stund.
Direkt när jag vaknade åkte skor och grejer på och vi skulle ut på vår första cykelutflykt.
Vi åkte och hälsade på hos Lotta. Cyklingen gick bra men mammas rygg blev lite kall för jag drog upp hennes tröja hela tiden.
När vi kom hem till Lotta såg jag smått panikslagen ut och grät för jag verkade tro att jag skulle bli lämnad. Jag har nämligen blivit ganska ”mammig” sista tiden då jag har förstått att mamma kan försvinna ibland om hon sätter ner mig på marken. Typ som på dagis och så…

Lotta tog med sig fika och så spatserade vi iväg till en lekplats. Där fanns gungor, klätterställning med rutschkana och massor av rolig sand.
Jag gungade mycket och Lotta tog fart och busade med mig. OJ, vad det kittlade i magen!
Vi fikade med kakor och banan. Det blev väääldigt kladdigt, men det var skoj för sand har en tendens att fastna på sådant som är kladdigt.
Mitt i allt det roliga hände en tråkig sak. Jag råkade sparka till något som åkte omkull med ett metalliskt pang… det var Lottas fina termos med kaffe i som gick i 1000 bitar. Aj, aj, aj… vi får se hur vi kan gottgöra detta…

När vi kom hem började mamma med kvällsmaten och jag klängde på hennes ben och ville upp. Pappa var sen idag för han skulle laga bilen.
Efter middagen, som idag var fisksoppa, var det äntligen dags för bad. Jag var så modig och tog tag i duschhandtaget som sprutade vatten med full kraft. Jag sprutade mig själv i ansiktet och tyckte att det var jättekul. Detta måste betyda att jag har lärt mig hålla andan?
Jag lärde mig även att man kan sätta hinkar och annat på huvudet. Hoppas att jag inte visar upp min nya talang på dagis imorgon med en hink full med sand i.

3 kommentarer:

  1. Vilken underbar badfrisyr gullunge <3
    Hmm nästan så de som läser din blogg kan tro att jag är farlig eftersom du blev lite ledsen ;)
    Men det är ju så när man börjat på dagis och ska komma in i rutiner att mamma ska jobba och det blir lite längre dagar.
    Du är snart varm i kläderna och mamma får lite tid för sig själv också.
    Så roligt vi hade idag :)) Jätte mysigt att du och mamma kom och hälsade på mig. När snön kommer så kan vi åka pulka här också.
    Underbara du när du fick laga mat och leka.
    Mamma din såg nog inte när du bar iväg min termos för att ge henne lite kaffe. Men den var tung och du orkade den inte.
    Sov nu riktigt gott mitt <3 Hoppas jag får träffa dig och din mamma snart igen.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Hoppa av cykeln - det är klart att du trodde du skulle bli lämnad. Men oj vad det blev roligt i stället
    Så tråkigt med termosen. Det är inte lätt att veta ännu vad man kan sparka på eller inte när man är så liten. Du älskar ju att sparka boll.

    SvaraRadera
  3. Nä, Lotta är inte farlig. Hon är en utav de snällaste och goaste jag och mamma känner. Jag blir ledsen även hemma om mamma försvinner eller om jag tror att hon ska försvinna. Men jag lär mig nog snart att hon finns kvar eller kommer tillbaka.

    Nu vet mamma vad som hände med termosen. Hoppas vi kan gottgöra den någon gång. Kramar

    SvaraRadera