tisdag 20 september 2011

Lego och inomhus

Det har varit riktigt tråkigt väder idag. Regn och åter regn.
Mamma fick sova på förmiddagen och jag och pappa tittade på Totte.
När mamma kom upp var hon lite piggare och jag och hon lekte med lego en lång stund.
Jag har lärt mig att säga lego fast det låter mer som "keko". Traktor, handduk, staket och Totte börjar jag också blir bra på att säga. Familjen förstår i alla fall mitt språk ganska bra.

Mamma har bytt dator och har inte hunnit få in videoredigeringsprogram än, men det kommer film förhoppningsvis filmklipp med mina nya färdigheter inom kort.

I eftermiddags var vi och storhandlade och sedan åkte vi hem. Mamma gjorde köttfärspaj för första gången (som jag tyckte var gott) och undertiden fick jag mig ett härligt bad av Emma.
Imorgon är det dagis för min del för mamma tror att hon ska ha fått ork till att jobba.

1 kommentar:

  1. Du har många saker.
    Vilka fina färger legobitarna har.
    Nu får du lära dig färgerna också, så du kan dessa när du börjar prata på riktigt.

    SvaraRadera