tisdag 18 oktober 2011

Återbesök

Idag fick mamma smyga till jobbet för att inte jag skulle vakna. Pappa var nämligen ledig idag.
Stackars mamma fick cykla iväg i regn och blåst... utan regnkläder, fast hon var glad att hon slapp dra ut mig i busvädret.

Kl 10 hade jag tid hos barnläkaren på barnmottagningen för återbesök av min knuta.
Vi hämtade mamma uppe på avdelningen och jag träffade mammas chef och hennes trevliga arbetskamrater.
Det var roligt i väntrummet på barnmottagningen... Tänk, en sådan borg skulle man ha. Jag får nog försöka fjäska för pappa eller morfar.
Besöket hos doktorn var inte lika angenämt. Hon tryckte, klämde och kände överallt och det gillade jag inte alls. Jag hade dessutom fått syn på ett pussel som jag tyckte såg intressant ut.
Doktorn trodde att min knöl är en fettknuta och ingenting behöver göras i nuläget. Så bra att allting var bra!

Sedan åkte jag och pappa hem och mamma återgick till sitt jobb. Jag fick makaroner till middag och sedan sov jag.
Mamma var trött när hon kom hem så det blev inget besök till lekplatsen idag, vädret var inte heller så lockande att gå ut i.

Ikväll åt vi fläskpannkaka och sedan fick jag bada. Vi sjöng och lekte, plaskade och hällde vatten.
Det är roligt när vi sjunger babysims-sångerna, för nu börjar jag göra rörelser till dem... det funkar även i badkaret.

1 kommentar:

  1. Så bra att det bara är en fettknuta.
    Sjunga ska man göra, det är roligt.
    Maja hälsar, hon hjälper till och skriver detta här.

    SvaraRadera