måndag 17 oktober 2011

Pappa är hemma

Inatt sov jag lite oroligt och höll mamma vaken periodvis. När klockan var 4.43 då tyckte jag att jag hade nanat färdigt. Mamma tyckte att jag skulle sova en stund till.
Stackars mamma så trött hon var när klockan ringde en timme efter... dags att gå upp!

Det gick bra att lämna mig på dagis. Mimmi jobbade och jag var glad att se henne.
Trots att jag vaknade så tidigt så ville jag inte vila så mycket på dagis. Ca 30 minuter sov jag.
När mamma kom och hämtade mig blev jag tossig av glädje... det är nästan så att jag gnuggar ögonen varje gång någon hämtar mig för jag verkar inte tro att det är sant.
Sally var på dagis idag och mamma berättade för en personal att jag pratat mycket om henne i helgen. Då fick mamma veta att jag minsann gör det på dagis också. Vi verkar komma bra överens och personalen sa något i stil med att "ja, det verkar vara en fling på gång mellan de två". Det tyckte mamma lät gulligt.

Strax efter att vi kommit hem så kom även pappa hem. Idag jobbade han första dagpasset på länge och jag var glad att se honom. Vi har ju inte träffats så mycket sista tiden då han jobbat kväll.
Jag gosade med honom en lång stund i soffan när jag inte tittade på TV eller ut på det tråkiga, kalla höstvädret.

Ikväll åt vi Stekt kött, sås och potatis. Jag var alldeles vansinnig innan jag fick mat. Att jag inte sovit så mycket idag gjorde inte saken bättre, men efter en stund så hade jag fått i mig en hel potatis, en köttbit och till efterrätt en hel glasspinne som jag höll i hela tiden själv utan att kladda med den på bordet.
Efter vaggvisa så somnade jag gott jämte min snuttis och kaninen som busade med mig som vanligt.

1 kommentar:

  1. Ytterligare en härlig dag.
    Du har kompisar att leka med.
    Hoppas alla snart förstår vad du säger.

    SvaraRadera