lördag 1 oktober 2011

Busat och lekt


Imorse var det sovmorgon för hela familjen. Jag vaknade tidigt men somnade om väldigt gott.
Sedan åkte mamma och Basti iväg på varsin cykel och jag fick inte följa med. När de kom hem hade de med sig en påse kläder... bl a en overall till mig som de fyndat.

Efter middagen åkte vi och storhandlade. Det blev mycket mat och annat.
Innan vi åkte hem besökte vi Lekstugan där vi tillbringade ca 2 timmar. Det blev mycket bus och dans i discorummet.
Rutschkanan var lite farlig för den gick så snabbt. När man kom ner var det lätt att slå bakhuvudet i kanten så någon vuxen fick sitta nedanför och ta emot mig när jag kom flygandes.

Sista 40 minuterna hade vi hela stället för oss själva. Snacka om lyx! Då fick jag äran att utforska de andra grejerna också. Där blir man annars lätt omkullputtad av stora, busiga barn som har bråttom. Där fanns ett stort bollhav, basket, andra stora bollar, små bollar som man kunde skjuta mm, mm.
Vi åt även glass och lite annat gott. En mysig dag ihop med familjen!

1 kommentar: