söndag 2 oktober 2011

Grattis mormor


Idag har vi haft fullt upp. Först åt vi frukost efter ytterligare en sovmorgon. Sedan skyndade vi iväg till veckans babysim. Pappa var inte med och simmade idag pga sin förkylning så det var jag och mamma som plaskade ikapp.
Jag simmade bra och sparkade på med benen när jag ville någonstans. Jag fångade krabbor som placerats ut i trappan. Det är bra träning för att lära sig att bedöma avstånd under vattenytan.
Jag klarade av att klättra upp på bassängkanten och så åkte jag rutschkana.
Det var lite annorlunda utan pappa, men det gick ganska bra i alla fall. Mamma kan ju inte köra runt mig som en trimmad motorbåt som pappa kan.

Sedan var det hem, svida om till kalaskläder och sedan ut till mormor som firar födelsedag idag. Hon bjöd bl a på smörgåstårta med goda köttbullar på. Med lite mat i magen blev jag väldigt trött och somnade.

Vid 15-tiden kom det gäster och jag vaknade pigg och utvilad. Mammas faster Ingegerd och farbror Evert hade med sig två presenter till mig också, trots att jag inte fyllde år. En rolig boll och en bil med släpvagn. Jag blev jätteglad! Sedan var det full rulle igen tills vi åkte hem.
Vi var ute och sprang runt, åkte rutschkana och så var jag inne i växthuset och fick plocka en alldeles egen tomat som jag smaskade på.
Bilderna från babysimmet kommer imorgon, för idag är det mormors dag och inget annat.
Hoppas att mormor hade en bra födelsedag. Vi älskar henne såååå ofantligt mycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar