torsdag 20 oktober 2011

Inomhus hela dagen


Imorse så vaknade jag tidigt och ville inte somna om. Mamma var trött och hade ont i huvudet... troligtvis pga för lite sömn och en ansträngande kväll på jobbet.
Hon försökte aktivera mig med diverse inomhuslekar, och det funkade ibland.
Vid 11-tiden satt jag framför TV:n och lekte med klossar och plötsligt blev det tyst. Jag hade lagt mig på golvet på min snuttis och somnat på två röda. Då var det dags att fixa mat till lilla mig så att jag sedan kunde få sova middag.

Snuttisen är med överallt här hemma. Den fick följa med till dagis när jag skulle börja sova middag där, och efter det så släpper jag inte gärna den ifrån mig.

Vi har inte varit ute på hela dagen... detta är inte likt oss. Men mamma har inte orkat och det har varit riktigt skitväder. Bättre lycka imorgon får vi hoppas.
Istället har vi försökt att mysa inomhus med Totte, Musses Klubbhus osv, samt lek med mina leksaker.

Jag fick glass som jag åt så duktigt och efter det blev det duschning ihop med mamma. Jag tycker om att duscha nu och vågar ställa mig under duschen utan problem.

1 kommentar:

  1. Så bra att du kan vila alldeles av dig själv.
    Ibland blir det på fel tider du sover. Men du blir större och större och då blir rutinerna bättre.
    Tack för det härliga telefonsamtalet jag fick, roligt att höra din röst.

    SvaraRadera