tisdag 4 oktober 2011

Sagostund

Idag gick det bra att lämna mig på dagis. Mamma testade en ny grej som i alla fall fungerade idag. Jag fick gå själv från cykeln och in på dagis, annars brukar jag bli buren. Jag fick även gå själv hela vägen genom avdelningarna tills vi kom till avdelningen som är öppen för oss tidiga barn. Där inne var Mimmi och jag ville genast visa henne något som jag sett på vägen inne i en stor sal. Jag var så fokuserad på det och inte på att jag skulle bli lämnad så jag hann inte bli ledsen innan mamma hade vinkat och sagt adjö.

Sovit och ätit hade jag också gjort idag, så sammanfattningsvis så var det en bra dag på dagis.
Mamma var riktigt trött när hon hämtade mig och när vi kom hem blev det Totte en stund så att hon fick vila benen.

Ikväll hade jag sagostund för Emma. Det lät verkligen som att jag berättade en saga, fast orden som kom från min lilla mun var ganska obegripliga. Men jag hade olika tonfall, gulliga gester och berättade med sådan inlevelse så att man nästan förstod ändå.
Emma och mamma skrattade så att de låg dubbelvikta och när de började skratta så skrattade jag också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar