söndag 6 november 2011

18 månader och sjuk


Idag är jag 18 månader, med andra ord 1,5 år.
Jag vaknade tidigt och sedan fick jag umgås med pappa en stund.
Innan middag hämtade vi mina syskon då lägret var slut och sedan åkte vi ut till mormor och morfar på söndagsmiddag. Jag var inte så hungrig, men glassen åkte ner i alla fall.

Vi var ute hela eftermiddagen och lekte. Mamma hittade en spegel som man kunde få roliga fotoeffekter med.
Pappa hjälpte morfar att få in alla motorer i skjulet som snart är färdigbyggt och jag hade skoj i sandhögen med mamma, mormor och Alex som också tycker det är roligt med sand.

Ikväll var jag varm och så har jag tappat rösten. Min hosta är inte allt för fager heller. När pappa tog febern så hade jag 38,4 och ska få Alvedon innan jag ska sova. Mollipect hade vi hemma och det var ju för väl... det är inte bara jag som är kraxig och eländig. Även mina bröder verkar vara lite förkylda.
Så imorgon blir det en hemma-dag. Det värsta är att jag har energi för ett helt kompani även om jag är sjuk.

1 kommentar:

  1. Krya på dig. Feber är inte roligt att ha. En näsa som bara rinner är inte heller så roligt.
    Det kanske blir 3 pojkar som får ta det lugnt i morgon???

    SvaraRadera