lördag 5 november 2011

Sovit OK


Det var roligt att sova hos mormor och morfar. Jag vaknade bara en gång inatt, men det hade skett en liten olycka så det var nog därför. Sedan kunde jag sova en stund till.

Jag hjälpte mormor att tvätta och hänga tvätt och så hjälpte jag morfar med lite andra grejer.
Strax innan middag kom mamma och pappa... de hade haft sovmorgon minsann.

Efter middag, middagsvila och fika gick vi ut en stund. Jag fick visa var min gran var planterad och så lekte vi med boll och häst en stund.

På vägen hem stannade vi och handlade lite godsaker och sedan åkte vi till kyrkogården och tände ljus. Gammelmorfar Allan skulle ha fyllt 100 år idag, så han fick en present av oss barn. Hoppas han blev glad.

1 kommentar:

  1. "Morfar" Allan var han för alla och föddes för 100 år sedan, fint att han blev ihågkommen.

    SvaraRadera