fredag 18 november 2011

Dukar bordet

Idag var vi lediga och jag hade den stora äran att få bli passad av mormor och morfar. Föräldrarna åkte nämligen iväg och handlade. När de kom tillbaks en lång stund senare hade jag busat så mycket med mormor och morfar så jag var alldeles jättetrött och hade somnat i mormors knä.

Vi hade varit ute och lekt... bl a i sandlådan som mamma byggt åt mig. Den var rolig, fast det är inte bara jag som gillar den. Även morfars katt, Maja, har hittat dit och gräver ner saker i sanden.
Vi lekte inomhus också. Bl a med Majas leksak som kittlade mig i handen och med leksaker. Vi åt pannkakor och fikade och jag var ganska snäll hela tiden.

När vi äntligen kom hem med alla påsar och grejer var jag hungrig. När ingen annan ville duka så ställde jag upp. Jag gick till skåpet med tallrikar och började ställa upp dem en efter en på bordet. Mamma bara stod och såg förvånad ut.
Tänk så många ord jag kan och förstår, fast de andra inte vet att jag kan. Men nu vet de att jag vet vad duka är. Jag är väldigt duktig!
Att det blev olika tallrikar och några för många, det gjorde inte så mycket.

1 kommentar:

  1. Ja, du vet väldigt mycket. Hjälpsam är du också och duktig är du. Det kan din mamma vara glad åt.

    SvaraRadera