lördag 19 november 2011

Jul på Liseberg


Nu närmar sig julen med stormsteg och för att få lite mer julstämning åkte familjen till Liseberg där det var jul på hög nivå. 
Jag såg alldeles chockad ut när vi kom in och fick syn på lampor och karuseller som snurrade. 
Plötsligt blev jag placerad i en elefant med mamma bredvid. Kort därpå började vi åka och tryckte jag på en knapp åkte elefanten upp i luften. Det gillade jag. 
Sedan åkte jag även Sagoslottet, Farfars bilar, Ponnykarusellen och Kaninresan. Farfars bilar gillade jag nog mest. Jag hade fullt sjå att styra med ratten.
När vi åkte Sagoslottet vinkade jag på alla figurer så mycket jag orkade. En del vinkade faktiskt tillbaks. 

Vi spelade på hjul och jag vann några fina leksaksbilar, en chokladkartong och stjärnvinsten på Twisthjulet.  Jag fick provsmaka olika smaker marmelad och honung och så fick jag klappa får. 

Det började duggregna och då passade vi på att äta lite. Sedan kände vi oss nöjda och åkte hem.  En mysig dag och jag fick massor med beröm för att jag varit så duktig och snäll hela dagen. Inget gnäll och inga sura miner.
 

1 kommentar:

  1. Så roligt du har haft. Inte kan man bli sur då. Det måste ha varit väldigt spännande. Massa konstiga saker, många människor, konstiga maskiner och nya smaker. Allt på en gång.

    SvaraRadera