tisdag 8 november 2011

Ingen förbättring

Inga större förbättringar idag tyvärr. Jag hostar, är hes, snorar och har feber.
Mamma har försökt att hålla mig sysselsatt med stillsamma aktiviteter, men det är svårt när man är Mio och har sanslöst mycket energi, trots att man är sjuk.

Det är inte alls roligt att vara sjuk. Mamma sprutar in hemsk medicin i munnen så att jag klyker mig, jag får piller uppstoppade i baken och blir jag ledsen eller arg så får jag så mycket slem och blir ännu mer förtvivlad.
Ikväll var jag glad och mamma trodde att jag blivit bättre, men när farmor kom på besök tyckte hon att jag var varm. Mycket riktigt... 38,8 visade termometern.

Jag behöver en ny stol. Min barnstol är inte så säker och så börjar jag bli ganska stor. Jag tycker bättre om de vanliga köksstolarna, men jag når inte riktigt upp till bordet. Fruktskålen hade jag dock inga problem att nå och fick tag på ett gott äpple. Gissa hur nöjd jag var!?

1 kommentar:

  1. Ja, nu klättrar du upp och ner från vanliga stolar, men du ser inte så mycket av tallriken från en vanlig stor är.
    Idag (onsdag) var också en sjuk dag. Nu måste det snart vända.

    SvaraRadera