torsdag 10 november 2011

Kanske lite bättre


Igår mådde jag riktigt dåligt stundtals. Förmiddagen och en stund efter middag var jag pigg trots hosta och feber. På eftermiddagen och kvällen var jag hängig, slö och inte alls mig själv.
Mormor kom hit och passade mig några timmar så att mamma kunde åka till jobbet. Hon åkte ca 13.20 och pappa kom hem strax efter 16. Mormor gjorde ett strålande jobb med sjuka, lilla mig.

Idag har jag mått bättre. Inte lika hög feber, piggare fast hostan har varit hemsk. Aptiten har varit som bortblåst och jag har t.o.m. ratat vällingen.
Men när jag inte har hostat har jag varit på strålande humör och hittat på massa hyss. Det märks att det kryllar av överskottsenergi i min lilla kropp... TÄNK... jag har inte varit ute på fyra dagar... det är rekord det!

Ikväll lekte jag och mamma med lego. Det är riktigt roligt och tornet på bilden har jag byggt alldeles själv. Jag blir jätteglad när jag får en bit på plats och applåderar mig själv. Rasar det så blir jag sur, men det går över snabbt.
Min leksakstelefon ringde stup i kvarten och jag blev avbruten (min egen lek) och fick springa och leta upp den jag tyckte att det ringde till.

Det är bra att legobitarna har lika färger för då är det lätt att lära sig vad som är rött, grönt osv. Mamma försöker att vara pedagogisk och säger färgen på den biten jag tar. Ibland så säger jag efter henne, fast efter ett tag så tycker jag nog att hon är tjatig.

1 kommentar:

  1. Tänk att du blev så sjuk. Det går över snart och då kommer matlusten tillbaka och du får gu ut i solen.
    Ett fint torn du byggt, och så stort. Du får säga; "Tack mamma, för att du hjälper mig, snart kan jag färgerna också". Det är mycket man lär sig innan man börjar prata.

    SvaraRadera