onsdag 23 november 2011

Ljus i vårt hus

Vi är fortfarande förkylda... det känns som att det aldrig kommer att gå över. Fast trots rinnande näsor, rethosta mm, har vi varit ganska pigga idag.
Jag har bokstavligt klättrat på väggarna samt haft en hel del hyss för mig. Jag välte bl a ut kattens torrfoder på det nystädade golvet, hällde ut mammas dricka över samma golv + bordet, drog ut en byrålåda så att den lossnade och hamnade på golvet och hjälpte mamma att röja i dukskåpet som hon redan hade röjt klart i.
Jag är snabb som blixten och trots att föräldrarna är två, så hinner de inte med i mitt tempo. Jag kastar mig liksom från ett hyss till ett annat.

Jag har gjort lite nytta i alla fall. Mamma plockade fram adventsljusstakarna och jag hjälpte henne att kolla så att alla lampor lyste som de skulle. När det var klart så skulle vi släcka dem igen... men, det fungerade inte genom att blåsa på dem. Man lär sig något nytt varje dag.

1 kommentar:

  1. Nu är det snart advent.
    Du har prövat att blåsa ut ljusen.
    När du kommer till morfar får du blåsa ljusen, du klarar nog alla på en gång!

    SvaraRadera