torsdag 24 november 2011

Sömnlöst värre

Inatt fick inte mamma många timmars sömn. Hon hade svårt att somna pga. lilla mig som hade full rulle i sömnen. Jag sparkade vilt på både madrass och spjälor.
Kl 4 vaknade jag och var ledsen och 4.30 gjorde mamma en flaska välling till mig. Jag ville inte sova mer.
När kl var ca 5.30 gav mamma upp och jag hamnade jämte henne i sängen. Jag var nog trött, för jag ville ligga kvar och inte ta mig ner på golvet för bus.
Totte åkte på och när vi harvat igenom skivan en gång så åkte den på igen.
Mamma fick nog av Totte efter ytterligare en halvtimme och slängde på Djungelhjul. När klockan var närmare 7 då somnade jag gott och sov tills mormor kom vid 8:a-tiden. Mamma var som en förkyld sengångare, men hon tog sig iväg ändå.

Jag och mormor hade skoj och lekte med min mat. Alla nallarna var med och åt och jag var både kock, servitör och provsmakare.

Efter middagen ville mamma sova och det ville jag också. Det blev en lång vila... hoppas inte den blev för lång bara så att den hemska natten igår upprepar sig.

På torsdagarna är det inte bara mormor som kommer, nä då kommer även tidningen och den är rolig att titta i. Det gäller att hänga med i vad som händer i "byn".

1 kommentar:

  1. Fin bild på dig och HN. Bra att du redan hänger med på det som händer runt om i världen.
    Kanske det blev lite revben i går också. Såg att de hade billiga sådana i annonsen, om man kan läsa upp och ner.

    SvaraRadera