fredag 11 november 2011

Mat i olika former

Det känns som att det går åt rätt håll nu. Ingen feber idag och jag har petat i mig lite mat emellanåt också. Aptiten är inte på topp och jag blev t.o.m. arg på vällingflaskan. Jag har fått i mig några makaroner och ca 5 korvbitar, lite majs och köttfärs ikväll samt melon och smörgåsrån med mycket smör. När jag skulle sova blängde jag på vällingen, men när mamma kikade in efter en stund hade jag slukat allt innehåll och sov som en gris. Härligt tyckte föräldrarna.

Vi har varit hemma nästan hela dagen. Vi var och handlade och då var jag så trött att jag somnade sittandes i kundvagnen med huvudet på handtaget. Innan det så var vi på dagis och fixade lite papper. Jag ville leka med kompisarna, men det fick jag inte för mamma och pappa.

Ikväll lekte vi med mat här hemma i stugan. Jag har egen mat som jag kan leka med hur mycket jag vill. Mamma satte en låda upp och ner som vi hade som bord och jag dukade så fint jag kunde. Självklart applåderade jag resultatet och var mycket nöjd. Jag sprang och serverade pappa med både hamburgare, tårta och tomat, så han blev nog mätt.

1 kommentar:

  1. Bra att du kan servera mat redan som liten. Bra att kunna när man blir str.
    Fint också att du har frisknat till!!

    SvaraRadera