onsdag 7 december 2011

Friskförklarad

Eftersom jag mirakulöst tillfrisknade igår kväll fick jag snällt gå till dagis idag. Både mamma och pappa var tvungna att jobba.
Det gick bra på dagis hela dagen. Mellanmålet var en höjdare då jag fick smak på risgrynsgröt.
Mimmi och jag hade en rolig tävling också. Jag sa "Mimmi-mimmi-mimmi" och då sa hon "Mio-mio-mio" och så höll vi på en stund.

När denna dag var slut och vi kommit hem blev det mysstund. Mamma höll på att somna jämte mig när vi tittade på TV. Jag tryckte mig nära och så hade jag min hand i hennes. Sedan var det dags för kvällsmat och jag åt jätteduktigt!
Efter maten frågade mamma "Jaha Mio, vad ska vi göra nu?" Jag tittade på henne med stora ögon, log mitt allra sötaste leende och utbrast "BHAAA". Så det var bara för mamma att hälla upp vatten och låta mig plaska och ha skoj en stund.

Här kommer ett klipp från förra veckan då jag visade upp min nya dans. Den är rolig, fast jag blir lite yr i huvudet.

2 kommentarer:

  1. Dansa min Mio medan du är unger.
    När du blir gammal blir du så tunger!?

    SvaraRadera
  2. Men Mio!! Inte behöver man väl ha nappisen i munnen när man dansar ;)
    Saknar dig.
    Kram Lotta

    SvaraRadera