fredag 23 december 2011

Grattis Emma

Idag var en viktig dag... det märktes för jag vaknade redan kl 5 och försökte tappert att få upp de andra. Varken mamma eller pappa gillade detta utan ville sova mer.
När klockan var lite efter 6 tyckte mamma att det var lika bra att stiga upp. Världens bästa syster fyller nämligen år idag. Hon fick med andra ord en ganska tidig väckning med frukost på sängen. Jag kanske inte sjöng så mycket, men jag var i alla fall delaktig.

Efter att Emma avslutat sin paketjaktsrunda och sitt paketöppnande, följde jag med mamma till sängen. Jag somnade bums på hennes arm och där låg vi och snarkade ikapp från och till i ca 1,5 timme.

Vi åt köttbullar till middag och sedan skyndade mamma iväg till jobbet. Själv vilade jag en stund till.

Ikväll fick jag ett välbehövligt bad av Emma som förövrigt hade sånglektioner med mig i vattnet. När jag var ren och väldoftande var det dags att hänga upp julstrumpan. Man vet aldrig om tomten kanske tittar förbi inatt och lägger i något roligt paket.

Härmed så får jag passa på att önska alla läsare en riktigt god jul!

1 kommentar:

  1. GOD JUL på dig själv och HELA din familj.
    Är ni 9 st?

    Tack att det bor 2 tonåringar hos dig nu och den ena är Emma. Bra att ha en DUKTIG STORASYSTER!!

    SvaraRadera