lördag 24 december 2011

Julafton


Denna dag måste gå till historien som en av de mysigaste dagarna hittills. Den har varit lugn, harmonisk, rolig, spännande, men det bästa har ändå varit att vi har fått vara tillsammans och att alla har varit friska!

Förra året var jag sjuk, men idag har jag mått toppenbra. Det har blivit en massa fotograferande, men detta är första julen som jag har kunnat delta fullt ut. Jag har ätit julmat, öppnat paket, tittat på "Kalle och hans vänner" och ätit julgodis (i form av ostbågar, chips, kex och pepparkakor).

Dagen började kl 8.30 när jag väckte familjen. De fick alltså sovmorgon av mig i julklapp.
Tomten hade varit här inatt och lagt 2 paket i min strumpa. Jag fick bråttom att öppna såklart.
I det ena paketet fanns en bil och i det andra en grej man ska hamra ner stora spikar på.

Efter grötfrukost packade vi in allt i bilen och åkte till mormor och morfar där vi har varit hela, långa dagen.
Vi åt julmat en lång stund och sedan var jag trött.
Mamma väckte mig vid 15-tiden så jag fick vara med när alla tittade på "Kalle" och massa godsaker dukades fram på bordet.

Vi hann busa en stund när Kalle var slut för i år, och plötsligt bankade det på dörren. Det var tomten!
Denna tomte var också snäll och så bröt han på finska.
Precis som hemma hos farfar och Eva var jag lite skeptisk först, men sedan gick det bra. Jag tog emot paketen så fint och sa "tack tack".

Jag fick verkligen in tekniken på att öppna paket och det låg papper överallt i hela rummet. Men mina syskon var duktiga de också.
Jag fick en alldeles egen spis och massa tillbehör av mamma, pappa och syskonen. Jag fick en fin båt av mormor och morfar som kunde spela och göra olika grejer. Jag fick även pyjamasar och halkstrumpor av dem.Margit hade också tänkt på mig och gav mig en jättehäftig tågbana. TACK!

Sedan lekte jag med mina nya saker och hade hur kul som helst.
Innan vi åkte hem åt vi ännu mera mat och sedan tackade vi för denna underbara dag.
Jag höll mig vaken hela vägen hem och när vi kom hem ville jag testa tågbanan. Sedan var jag riktigt trött och somnade så gott i min sköna säng.
EN STOR KRAM TILL DENNA UNDERBARA FAMILJ

1 kommentar:

  1. En riktigt mysig julafton ser jag att du haft.
    Nu har du mycket att leka med när du är hemma.

    SvaraRadera