lördag 17 december 2011

Jul hos farfar och Eva


Det har varit en supermysig dag från att vi vaknade tills dess att ögonlock stängdes för dagen.
På förmiddagen lekte och städade vi och mormor och morfar kom på snabbvisit. Jag drabbades då av något slags glädjefnatt och sprang runt i lägenheten som en tromb.

Efter en lång middagsvila åkte finkläderna på och tomteluvan, som jag vägrat att ha på mig och som mamma lagt undan, hittade jag och tog på mig, precis som att jag visste att det var dags att fira jul.
Och firat jul har vi gjort med bravur, trots att det är några dagar för tidigt.
I början var jag lite blyg, men sedan var jag runt i de flestas famnar.

En stund senare knackade det på dörren och tomten kom på besök. Jag var ganska skeptisk först, men sedan kom jag på att man fick julklappar och då glömde jag bort att tomten kanske såg lite läskig ut.
Jag fick massa roliga saker... en bilmatta, ett häftigt garage, lera och tillbehör, en cool motorsåg + hjälm och handskar samt en ritplatta. Tror inte att något var glömt.

Sedan var det dags för mat. Ett bord dukat med massa läckerheter. Jag gillade Evas köttbullar men tomtegröt var det jag åt mest av.
Efter ytterligare en stund så var det dessert, men jag var nog mätt för det var inte mycket jag ville ha.
Tack för fina julklappar och för god mat!
(Klicka nedan för mer bilder)

1 kommentar:

  1. Tänk att du får fira julafton 2 gånger.
    Det är inte många som får det, men julen är barnens högtid och du är ju världens goaste lilla tomtenisse.

    SvaraRadera