fredag 16 december 2011

My place


Idag har både mamma och pappa varit hemma och vi började dagen redan kl 7 då jag slog upp mina klarblå.
Efter en stor portion risgrynsgröt och morgonmys åkte vi och storhandlade. Julmat, kalasgrejer och lite annat så påsarna blev många och tunga.

Efter maten var jag rysligt trött, men jag ville såklart testa mitt tält som jag fått. Det är stort och har pirater som motiv. När mamma hade lagt in min fäll så blev det riktigt mysigt. Jag bjöd in några nallar på inflyttningskalas.

Hela eftermiddagen har mamma stått vid spisen. Hon har rullat köttbullar, gjort brunkål och grönkål samt en omelett med kantarellstuvning.
Vi skulle egentligen ha ätit tacos ikväll, men alla blev sugna på julmat så det blev det istället.
Min första jultallrik bestod av prinskorv, köttbullar, ägg, omelett, kål och skinka. Jag smakade på allt, fast efter ett tag var maten en enda röra och det smakade inte så gott. Istället fick jag gröt som jag slevade in som en hel karl.

1 kommentar:

  1. Munter sällskap vid bordet, kan det vara att alla har fullt i munnarna??
    Men en glad kille i ett fint tält!

    SvaraRadera