tisdag 13 december 2011

Lugnt Luciafirande

Pappa fick lämna mig på dagis för mamma cyklade iväg tidigt. Hon var på jobbet redan kl 6 och förberedde Luciafirande för patienterna.

Dagis för min del gick bra förutom att 3 st kompisar blev sjuka i vinterkräksjukan och fick gå hem. Om vi nu mot förmodan skulle klara oss ifrån detta hemska, så är det bra gjort.

På kvällen hade dagis julfest, men jag var nog den tröttaste pepparkaksgubben i hela världen och pappa hade lite skräck för kräkbacillerna, så vi stannade hemma.
Mamma gjorde en väldigt god kvällsmat till mig... mannagrynsgröt med kanel, socker och mjölk. En hel portion åt jag och sedan somnade jag gott.

1 kommentar:

  1. Nu ska du inte bli sjuk igen. Det är din tur att vara frisk.
    Vilken fin pepparkaksgubbe som ligger i sängen och sover.
    Du får väl lussa för någon annan till helgen??!!

    SvaraRadera