torsdag 29 december 2011

Målat och ritat

Det har varit en lugn dag idag också. Vi åkte en sväng med bilen och fick uträttat några ärenden. Nu tror vi att allt ska vara fixat tills på lördag. Mamma har t.o.m. hunnit förbereda desserten och jag fick hjälpa till att "diska" skålarna ihop med syrran. Imorgon ska vi greja hela dagen. Det ska dammsugas och städas och så ska det förberedas en del med maten också.

I eftermiddags så blev det en hel del "Totte-tittande". Jag verkar inte kunna tröttna på denna figur och vill titta om och om igen. De andra här hemma är söndertjatade i öronen däremot och kan alla repliker utantill.
Efter Totte så satt jag och mamma och ritade/målade en stund. Jag verkar tycka att det är ganska kul, fast det är även skoj när någon annan ritar något som jag känner igen... t ex en sol, blomma, bil eller ett hus.

1 kommentar:

  1. Nästa gång du ritar vill jag se bilden. Det är säkert något roligt.
    Din mamma ritar bra, titta hur hon gör!

    SvaraRadera