söndag 11 december 2011

Tomtepromenaden


Igår hade jag svårt att somna och jag sov även dåligt inatt. Detta resulterade såklart i att jag och även mina föräldrar har varit lite trötta idag.
Men det blev i alla fall frisk luft i massor och annat skoj ute i skogen på den årliga Tomtepromenaden i Åkulla.
Tänk, vi träffade tomtemor och tomtefar detta året också. Förra året sov jag när tomtefar tittade ner i min vagn.
Jag gick ganska mycket själv, blev buren lite grann och bara i slutet ville jag åka vagn och då sov nog halva jag redan. Det tog inte många sekunder innan jag slocknade nämligen.

Det var lite jobbigt att gå... upp för backar och ner för backar, över stenar, genom gyttja och så fanns det massor med löv, men då kunde man lägga sig ner och vila.

Efter promenaden åkte vi hem till mormor och morfar. Morfar hade gjort färdigt maten och det smakade så gott i våra hungriga magar.

Ikväll har jag fått smaka på julkola och sett på när mamma har gjort knäck.

1 kommentar:

  1. Promenad i tomteskogen tar på krafterna. Det var roligt, men oj vad trött du blev.

    SvaraRadera