torsdag 5 januari 2012

Besök av Alvin

Efter ytterligare en skön sovmorgon var det dags att ta tag i bestyren. Jag hjälpte mamma att dammsuga och tvätta. Pappa plockade upp alla leksaker och sedan såg jag till att de hamnade i hela lägenheten igen.

I eftermiddags fick vi roligt besök. Marcus, Anthon och Alvin kom på besök. Vi bytte julklappar med varandra och jag fick ett fint pussel med Nalle Puh.
Vi åt pizza ihop och jag var riktigt hungrig för jag åt som en häst. Jag försökte bjuda Alvin, men han var nog inte så hungrig.
Sedan lektes det en lång stund med mina leksaker. Vi drack jos, åt kex och tittade lite på Byggare Bob.
Jag hade superroligt och det hade nog Alvin också. Det var bara en gång som vi inte kunde samsas, resten av tiden lekte vi hur fint som helst.

Klockan var ganska mycket när de åkte, men jag hade minsann krafter kvar. "BHA BHA" ropade jag glatt och  när mamma gav mig klartecken var det full fart in i badrummet och hysta i badleksakerna i badkaret.
Jag behövde nog bada, dels så var jag varm men mamma har även fått för sig att jag somnar skönare när jag är ren och väldoftande. Dessutom så går det åt lite energi till att bada också och då somnar man oftast bättre.

1 kommentar:

  1. Roligt att du har en kompis i dina egna år. Ni kommer nog att få mycket trevligt och roligt tillsammans lite längre fram i livet också.

    SvaraRadera