måndag 30 januari 2012

En vanlig eftermiddag

Imorse vaknade jag strax efter 4 igen och kunde inte somna om. Det kunde inte mamma heller. Pappa vaknade också då och då när jag gnällde. När klockan var 5.15 gav mamma upp och jag fick välling jämte henne i sängen. Vi sov alltså inget mer och en lång dag på jobb/dagis väntade.

Dagis gick bra trots lite sömn, fast jag ramlade och slog huvudet när vi hade sångstund. Ingen bula, fast det gjorde nog ganska ont.
Vi har haft riktig otursdag... Emma skadade sig på gympan och har en blåtira under ögat, Sebastian skadade sig också på gympan och fick ont i ett knä. Ikväll skulle mamma lyfta över mig från en vanlig stol till min stol och jag hade benen under den vanliga stolen, så när mamma lyfte upp mig välte stolen rakt på mammas stortå. Hon satte ner mig snabbt på golvet innan hon själv också hamnade på golvet och vred sig som en mask.
Nu är stortån blå och ond.

Inga foton idag, men mamma filmade lite ikväll. Först lekte vi affär, sedan pusslade vi och efter middagen saknade jag kaninen Chilli något fruktansvärt. Jag var helt ifrån mig! När jag äntligen fick träffa henne blev jag  glad igen.

1 kommentar:

  1. En vanlig eftermiddag tycker jag inte det verkar som. Inte slår sig så många samtidigt i en familj. Stackars allihopa.
    En fin kram gav du den lilla kaninen. Du är en fin djurvän.
    Sov nu gott denna natten!

    SvaraRadera