torsdag 26 januari 2012

Första magsjukan :(

Igår var jag på dagis, föräldrarna jobbade och syskonen var i skolan.
Vi var ute på dagis och åkte pulka.

Idag har mormor passat mig och vi gjorde massa skoj som vanligt. Ritade, pusslade, diskade, städade osv, osv. Mamma var iväg hos hästarna.
Sedan gick vi en promenad bort till dagiset där jag blev lämnad ca 11.30. Mormor var också med och det var lite svårt att skiljas från dem.
Mimmi berättade att det gick magsjuka på dagis... 7 st barn var sjuka. När pappa kom 16.30 och hade fått på mig ytterkläder, ja då var det min tur/otur. Jag kräktes 2 gånger i korridoren.
Strax efter att vi kommit hem och ringt till mamma (som var på jobbet) var det dags för omgång nummer 3. Efter detta kräktes jag 2 gånger till.

Nu har mamma kommit hem från jobbet och hon vågade ge mig lite "utspädd" välling samt byta min blöja. Jag har inte fått i mig någonting alls på hela kvällen. Den lilla vätska som hamnade i mig kom upp igen.
Det har nu gått ca 30 minuter och jag sover fortfarande. Det hade varit underbart om den fick stanna kvar i min mage och om jag/vi fick sova hela natten. Håll tummar och tår!

Här kommer en bild från i tisdags då det inte blivit något "fotande" varken igår eller idag.

1 kommentar:

  1. Hoppas du snart blir bra och kan börja äta och dricka. Annars orkar du inte leka.

    SvaraRadera