fredag 27 januari 2012

Mår bättre

Det blev en ganska jobbig natt. Vid halv ett kom nästa kräkning och eftersom jag kräktes i sömnen låg ansiktet i hela härligheten. Pappa tog hand om sängen och mamma tog hand om mig. Vi fick torka kräk ur både ögat och ur örat. Jag var helt ifrån mig, men efter en stund lugnade jag ner mig igen.
Jag hamnade i min renbäddade säng och sov nog lite halvt och halvt. Jag gnällde och snurrade runt, skrek och jämrade mig. Tillslut så gjorde mamma i ordning så att jag fick sova jämte henne. Det har jag inte gjort sedan jag blev ammad. Två stolar som skydd för att jag inte skulle ramla ner, skydd emot eventuella kräkningar, snuttefilt och täcke. Täcket ville jag dock inte ha på mig... jag hade nog lite feber för jag var varm som en stekpanna.
Vi tittade på Totte och mamma klappade på mig... ryggen, armarna och benen... det tycker jag om. Tillslut så somnade jag och mamma stängde av och försökte sova själv också.
Det blev dessvärre inte så mycket sömn för jag sparkades, ryckte och drömde mardrömmar. MEN... jag kräktes inte till allas stora glädje.

Vaknade efter 7 idag och jag var mitt gamla jag igen. Full av bus och energi. In i skåpen, runt i rummen, hoppa, skutta, ropa, ner med duken som låg på bordet, upp i soffan, leka med leksakerna, pilla på grejer som jag inte får pilla på samt reta katten. YES... jag var verkligen tillbaka!

Telefonen ringde ikväll och jag fick svara. Det var mormor på andra sidan luren som undrade hur det var med oss. Även Eva tänkte på oss och jag pratade några ord med henne också (fast jag var yrvaken och hade inte så mycket att säga).

I eftermiddags blev det bad och sanering. Nu luktar jag, sängen, snuttefilten och det mesta gott igen.

1 kommentar:

  1. TVÅ SÖTA GOSIGA SAKER LIGGER BREDVID VARANDRA I SÄNGEN. dET SER SKÖNT UT.
    TUR ARR DU ÄR BÄTTRE IDAG.

    SvaraRadera